måndag 3 april 2017

Dopglas som lykta.

Dopglas som lykta!
Hejsan nu var de längesen jag bloggade men idag blev de ett inlägg.
Idag tänkte jag visa er ett dopglas som är en lykta samtidigt.
Tänkte de kunde vara en rolig present för en nyfödd eller ett dop.

Jag började med att välja ut ett vinglas som jag tyckte passade.
Sen stansade jag ut två runda cirklar i chipboard som jag sen klädde med ett mönstrat papper efter tycke å eftersom de var till en liten flicka så fick de bli med rosa mönster.
Sen stansade jag ut en liten mobil å den gjorde jag dubbletter av å klistrade ihop med varandra så den skulle bli lite stadigare å satte lite bling bling på den för jag älskar ju bling som ni alla vet.
Limmade sen fast den i botten på glaset med limpistolen.
Sen i botten på plattan så limmade jag fast lite babydekorationer å sen stansade jag ut namnet å datumet på barnet å limmade fast dom å penslade som med wink of stella.  

Sen stansade jag ut en ram i mönsterpapper även den dubblett så de blir stadigare.
Sen stansade jag ut klockslag, vikt å längd på lillflickan å limmade fast dom på ramen sen penslade jag dom med wink of stella å sen satte jag glossy accent på de.
Sen limmade jag fast ramen med limpistol på den smala delen på foten av glaset.
Sen limmade jag fast nästa platta på botten av foten till glaset där ljuset sen ska stå.
Stansade ut två bården som jag satte runt plattan så ledljuset inte ramlar av plattan å för att de blir så fint med bården, sen satte jag ett satinband längst ner å lite halvpärlor å lite bling bling på bården.
Sen klädde jag ledljuset med lite spets å bling

Så här blev de när de vart klart en lite rolig present till en nyfödd eller till ett dop.
Jag älskar att göra om vinglas till ljuslyktor man kan göra så många olika varianter av dom å med ledljus så klart för brandrisken.

Hoppas ni gillar de å själva vill prova för jag lovar de är superskoj.

På återseende snart Kramar Laila!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar