måndag 9 november 2015

Jul exploding box!

Jul exploding box
Hejsan idag är de jag Laila Gustafsson som bloggar för helihak å idag tänkte jag visa en exploding box med jultema.

Jag började med att ta två 12" x 12" cardstock.
De första bigade jag vis 4" efter varje sida å sen klippte jag lös alla 4 hörnbitarna.
Nästa cardstock klippte jag först bort 3/8" från varje sida på papperet sen bigade jag alla sidorna vid 4 1/8" å klippte bort alla hörnbitarna på den oxå å vek bägge papperna vid bigningarna så dom blir som en låda.
Sen till locket tar man ett nytt cardstock å klipp sen ut en bit som är 5 5/8" x 5 5/8" biga sen den biten först vid 3/4" runt alla sidorna å sen bigar du vid 4 7/8" vid varje sida klipp sen upp ett jag efter varje sida vid 3/4" så du får en liten flik som du sen viker innanför kanten å fäster med dubbelhäftandetejp så när du gjort de på varje sida så har du ett lock.
Sätt sen distanskuddar under den mindre lådan å fäst den mitt i den större lådan.

Sen tog jag de mönsterpapper jag ville ha å klädde alla insidorna å utsidorna på den yttre av lådorna.
Sen stansade jag ut olika julord med diesen som ni kommer se längst ner i inlägget å limmade fast dom å sen strök jag på dom med wink of stella pennan gold å clear som ni ser på bilderna under.




På den inre lådan klädde jag bara insidan av sidorna å stämplade motiv å jultexter med stämpelset som ni kommer se i slutet av inlägget. 
Stansade även ut lite gräs i brunt som jag satte framför renen.

Här stämplade jag en jultext å satte fast lite löv som jag stansade ut en hand punsch som ni oxå kommer se i slutet av inlägget.
Löven använde jag lite distressink dyna på å sen lite wink of stella för å få lite glittereffekt.

Här stämplade jag en tomte som jag glittrade till lite med wink of stella.

Här blev de en jultext å lite järneksblad som jag stansat ut å sen satte lite distressink runt kanten å lite wink of stella.
Alla dessa stämplar jag använde tillhör ett å samma set som ni kommer se.

I mitten av lådan stansade jag ut en julros å satte ihop å limmade dit.

Sen skar jag ut i lite styvare plast remsor som jag sen bigade å vek å sen klistrade fast genom att sticka in dom lite under julrosen så satte jag fast lite GOD JUL å lite snöflingor som jag sen fäste på plast remsorna så de ser ut som dom hänger lite i luften men en bling i mitten på varje snöflinga.

På den mittemot satte jag lite julklockor.

På locket stansade jag ut en till julros å satte dit å sen klippte jag ut ett GOD JUL ord å fäste de i hörnet.

På utsidan av lådan satte jag först väv å sen ett grönt sidenband, sen stansade jag ut lite mer roliga julord som jag limmade fast på varje sida som ni ser på bilderna under denna.
Satte wink of stella clear på alla orden oxå för julen är ju en lite glittrig tid.




Så här har ni min färdiga jul exploding box.....hoppas ni tycker om den å vill prova själva oxå för dom är så himla skoj att göra å de är bara fantasin som sätter stopp för hur dom blir.

Här har ni lite stämplar å dies som jag använde mig av till denna låda


1. snöflingorna 660879
2. granarna 660978

3. Julord 660977
4. Julrosen 658261

5. Julstämplar 
6. Olika löv å barr 658759

7. Löv punch 660162

Ha de gott på återseende Kramar Laila!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar