tisdag 29 december 2015

Avlångt julkort!

Avlångt julkort!

Har gjort 3 olika varianter på avlånga julkort som jag visar idag.

Detta kort klädde jag först med julpapper, sen tog jag cardstock å gjorde små fickor som jag dekorerade lite å stansade ut järneksblad som jag färgade in med distress ink dyna å så lite halvpärlor å stämplade dit GOD JUL.

Sen gjorde jag små mini kort å stoppade in i varje lite ficka som jag gjorde på framsidan med ett litet band i så dom lätt går att få upp.

Invändigt stämplade jag lite motiv å stansade ut en liten ram å stämplade GOD JUL å önskar på den. 

Så här blev de kortet klart.

Till detta stansade jag ut av julrosen från sizzix i två olika färger å färgade in kanterna på dom rosa mönsterpapperet till blombladen med distress dyna självklart lite bling

Sen stansade jag ut lite ramar från spellbinders å stämplade ett GOD JUL å lite bling

Gjorde likadant på denna sida som på den vänstra sidan.

Så här blev de kortet när de var klart.

De sista kortet använde jag tre julrosor å lite järneksblad som jag slingrade mellan julrosorna som jag färgade in med distress dyna i rött å grönt å satte halvpärlor som bären till järneksbladen.




Så här blev de kortet när de vart klart.

Hoppas ni gillade de å själva vill prova.


Ha de gott på återseende alla Kramen Laila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar