lördag 12 december 2015

Pepparkakskrans!

Pepparkakskrans!
Hejsan fick förfrågan att visa en steg för steg hur jag gjort pepparkakskransen så här kommer den.
Jag fick bilden av en vän som hade gjort en sån så tänkte de måste jag bara testa så jag satte mig å gjorde en å sen gick de av bara farten så detta är den 4 kransen jag gjort nu.
Vemsom kommit på denna från början har jag ingen aning om men den är super skoj å göra.

Började med en tallrik fullstor en å en skål å en bit chipboard men går lika bra med en bit kartong.

Ritade sen av tallriken å sen skålen innanför de så de bildar en krans.

Klippte sen ut kransen så den blir så här.

Gjorde sen ett hål å fäste bandet den ska hänga i med en brads. 
En brads är en sån man fäster ihop papper med å viker ut två ben på baksidan

Sen lägger jag ut första raden med pepparkakor så man ser hur dom passar in jag använder ganska stora pepparkakshjärtan som man köper färdiga mycke för att dom man köper luktar så mycke mer å är jämna å bra att använda.
Sen limmar jag fast alla hjärtan med limpistolen för de avger inte nån fukt å då blir inte pepparkakan fuktig.

Sen lägger jag dit fyra jämt runt kransen å limmar fast dom med limpistolen.

Sen bryter jag några bitar från två pepparkakor å limmar fast som stöd för dom som sen ska ligga ovanpå dessa.

Sen limmar jag dit dom fyra sista som bilden visar å allt med limpistolen.


Sen gör jag en rosett so jag limmar fast oxå den med limpistolen.
Till denna valde jag sen lite små änglar som jag limmade fast pådom fyra som är lite lägra ner även dom med limpistolen.

Sen satte jag svampar på dom överta av å limmade fast med limpistolen.
Limmade även en stjärna på rosetten i guld.

Till slut limmade jag dit lite halvpärlor så som bilden visar men dom limmade jag med en liten dutt av hobbylim så dom ska fästa bra å sen glittrade jag pepparkakorna som svamparna sitter på.
Till sist fäste jag ett band bakom en lite större ängel å hängde fast den i mitten på baksidan av pepparkakan rosetten sitter fast på med hjälp av limpistolen.

Så detta är mitt resultat av pepparkakskranse hoppas ni gillar de å vill prova för tro mig de doftar ljuvligt i hallen när man kommer in där min hänger.

Ha de gott på återseende Kramar Laila! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar